Skriver av mig!
2013-04-17 - 10:04:00

Tänkte bara berätta lite om min förra klass och så.
 
Jag gick på Almåsskolan, och var inte alls nöjd.
Jag kände mig inte alls bekväm i min klass, eftersom att många var väldigt ytliga, och man blev inte respekterad för vem man var.
 
Det var "töntigt" att få bra betyg, eller att plugga till ett prov. Men jag undrar om dom också tycker det är töntigt att få ett bra jobb, och att kunna köpa alla märkeskläder som är "viktigt". 
 
Och det med märkeskläder, tycker inte jag är viktigt! Visst är det kul om man har något som är lite dyrare, och snyggare. Men det är inte så att man ska bli dömd efter vad man har på sig!
 
Jag och Anna var inte dom populäraste i klassen, och blev nertryckta för det. 
Vi kanske inte var perfekta, men ingen är perfekt! Det är vi inte nu heller! Men vi var oss själva!
Det är väl det viktigaste?! 
 
Det var också en person som verkligen hade något emot just mig! Jag vet inte var det var jag hade gjort hen, men det var väldigt jobbigt att bli kallad bitch, tjock, ful, dum, tråkig osv.
Det gjorde ju så att jag fick väldigt mycket sämre självförtroende, och blev trött och ledsen.
Det blev ju tillslut så att jag tittade sig i spegeln, och frågade mig själv, "är jag ful?"
 
Det var liksom så att några sa att vi var dom som aldrig skrattade, var tråkiga och inte pratade, vilket vi verkligen inte är i våran nuvarande klass. 
Men vad skulle vi göra? Det var ju inget att säga, för de flesta bara sprang runt och skrek, och svor åt varandra.
Och det var inte det vi ville göra!
Vi ville bara att alla kunde acceptera alla.
 
Vi hade ju varandra, och några andra (ca 6 st), som var helt underbara verkligen! Men ibland räckte inte det.
 
Så som tur var, kom vi in på Kvarnby när vi sökte dit, och det blev en så himla bra klass!
Nu får man verkligen var sig själv, och alla respekterar alla!
Man har alltid så roligt, och mitt självförtroende har höjts väldigt mycket sen jag började där!
Jag får komplimanger, alla kramas när man ses och allt är bara perfekt.
7A är verkligen en helt amazing klass, och jag älskar er så mycket!
 
Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback